17 desember 2020

Atter En Dag i en Bonus Junkies Liv

SESONG 2: Kupongene kommer - eller fire ganger "Det var da som…"

Frø til 10 kroner pakka lar seg høre

Jeg har vært på handletur igjen. Lastet opp med det siste nye av apper og kort. Må jeg spesielt fremheve Mitt og Ditt's Coop sitt Mitt og Ditt's Coop-kort. Mitt og Ditt's Coop-kort strekker strikken litt lenger end det sagnomsuste Trumf-kortet. Så derfor begynner handleturen denne gangen på Coop OBS.10 kroner for 2 kg mel. Det er billig. Må ha mye. Baker selv, så det går jo med – til slutt. Og det er ikke som sjokolade på tilbud. Hvem småspiser vel mel på hjemmekontor? Så hvorfor ikke? 14 pakker. 120 kg. Det går bra. Litt flaut, men biter meg i det og lesser opp. Ingen festbrems ala "kun en pakke pr familiel." Som sagt. Flaut, så jeg skynder meg i selvbetjeningskasse. To turer må det bli.  Ute etter andre meltur går det opp for meg:. Hastverk er lastverk. Glemte å dra strekkoden på Coop-kortet. Mistet litt av Mitt og Ditt sitt kjøpsutbytte. "Det var da som…"  for første gang.

TIPS 1: Husk strekkode – ellers går man glipp av kjøpsutbytte – men – og det er det fort gjort å glemme: Coop sin egen mobil-app har og en strekkode. Drar du den får du litt mer kjøpsutbytte. 

Men jeg må videre. Turen går til Joker ved Universitetet. 6-pakning egg for 10'ern. Det er mye egg for pengene, det. De er til og med størrelse M/L – så kiloprisen er det heller ikke noe å si på. Joker er små butikker – så her øker sjansen for at den nedslående beskjeden- "kun 5 pr. familie" møter en ved pallen med egg. Men plukker fem pakker med meg – og fem på Joker i Oddernesveien og fem på Joker i Kronprinsensgate. Si meg – er det ikke åpnet en ny Jokerbutikk i Henrik Wergelandsgate også? Er bare så fornøyd. Det er til og med torsdag – så jeg føler meg i pole-position med Trumfkortet som gir 4% på den tidligere så kjedelige ukedagen. Men nå – etter Trumf – er dagen en fest – ferdig med det. Rasker med meg en kartong med melk fra Joker'n i Henrik Wergelandsgaten. Setter meg velbehagelig til rette i bilen – smaker litt på alle seierne så langt - og blar lidt adspredt på mobilen. Kommer hen i Coop-appen. "Det var da som…" for andre gang – mens jeg i ren affeksjon kaster bakhodet mot nakkestøtten. Coop-appen melder om kupong som gir en liter økologisk gratis lettmelk fra Änglamark. Og det så jeg først nå!  Og den går ut på dato i morgen – kupongen, altså. "Det var da som…" for tredje gang

TIPS 2: Kupongene kommer. Selveste indrefileten for alle bonus-junkies. Et Klondyke i gratis melk, knaskegulrøtter og Gullbrød. Trofeet. Det forjettede land. Den velfortjente gevinst etter alle bestrebelsene. Nirvana! Oasen. Gull, glitter og paradis!

Så går turen til Kiwi. De kutter prisene hele tiden. Gir seg aldri. Det er torsdag. Det er 4% trumfbonus på alt. 15% på frukt og grønt siden jeg har oppgradert til Kiwi-pluss. Dette er den perfekte storm. To velfylte bæreposer med frukt og grønt som jeg er helt sikker på at vi tre klare å spise opp før de blir zoggete.

Så bærer det hjemover. KLANK! Glemte farstdumpen i Vardåsveien. . "Det var da som…" for fjerde gang.  Glemte 120 kg mel rett på bakakslingen. Lyden av skrapende metall tvinger meg inn til siden og påtvinger meg en telefon til KIA-hjelp. KIA-hjelp kommer – klokken er 23:00 – og KIA-hjelp er ikke gratis lenger, siden bilen er 5 år gammel.  Den må på verksted. Tekster hjem. Kan du hente meg?  Det har skjedd noe. Jeg tror du må låne en bil av noen. Helst en stor en.

På vei hjemover sier Mary-Ann. "Jeg var på Wung-Tau i dag. De hadde noen sykt fine agurker der. Helt ferske frå Evje. Skikkelig crispy. 8.50 per stk."  "HÆH!!!! KØDDER DU?!!!!"

Sesong 1 ligger her: https://strisland.blogspot.com/2017/03/en-dag-i-en-bonus-junkies-liv.html


Ingen kommentarer:

Sider