08 april 2006
Lanomannen
En gang las jeg en anti-branding artikkel i et radikalt tidskrift. Artikkelen handlet om utvikling av såper. En gang i tiden var det kun en slags såpe. Såpe var såpe. Hva har vi nå? En markedskraft uten like genererer ulike såper til de mest utrolige behov. F. eks til å vaske opp med, vaske klær med, vaske ned med, vaske hender med, vaske hår med, vaske bil med. Jeg har ikke helt skjønt dette. Er ikke en såpe en såpe? I trygg forvissing om at en fordums anti-branding artikkel i et radikalt tidskrift hadde rett har jeg lykkelig, men uvitende det siste året vasket håret med Lano dusjsåpe til det plutselig gikk opp for meg hvordan jeg så ut!
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
-
De irriterende kostholdsrådene Kostholdsrådene, ja. Det var de, ja. De er snusfornuftige og eplekjekke og dandert med en tårnhøy moralsk sta...
-
1870-tallet var preget av en økende nasjonal bevissthet. Ønsker om å knytte landsdelene sammen var en naturlig konsekvens av det. Jernbanen ...
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar